De 7 welzijnsactiviteiten tijdens de quarantaine!

Les 7 activités bien-être pendant le confinement !

Zoals jullie weten zijn wij onlangs in lockdown geweest! Opsluiting mag echter niet rijmen met verveling en series de hele dag! Dit kan het perfecte moment zijn om je weer op jezelf te concentreren en dingen te doen waar je normaal gesproken geen tijd voor hebt. Ontdek in dit artikel onze 7 “welzijn/gezondheid”-activiteiten tijdens de quarantaine!

1. Thuis sporten!

We kunnen het nooit genoeg zeggen: sporten is essentieel voor je gezondheid. En als je favoriete sportschool gesloten is, waarom sport je dan niet thuis? Er is geen tekort aan oefeningen en hier zijn enkele voorbeelden:

  • Touwtjespringen : Deze complete oefening traint het onderlichaam, maar versterkt ook de buikspieren, armen en schouders. Springtouw is ideaal om deze zomer een platte buik te hebben, om uithoudingsvermogen te krijgen en cellulitisproblemen te voorkomen.
  • Kerntraining doen : Er gaat niets boven het trainen van je buikspieren! Het enige wat je nodig hebt is een matje tot je beschikking. Rust op je ellebogen en houd dit 30 seconden vast... 1 minuut!
  • Als u regelmatig jogt , investeer dan bijvoorbeeld in een loopband .

Heeft u uw oefeningen een beetje overdreven en heeft u nu last van krampen of spierproblemen ? Gebruik essentiële en plantaardige oliën om jezelf te verlichten!

Wintergroene etherische olie

De favoriete etherische olie van geweldige atleten, ideaal bij spierproblemen of krampen . Essentiële olie van Wintergreen bestaat voor meer dan 95% uit methylsalicylaat , een actief ingrediënt dat vaak in apotheken wordt gebruikt vanwege de pijnstillende werking.

Gebruikstips:

  • Lokaal gebruik: 3 tot 4 druppels 3 tot 4x/dag, te verdunnen in plantaardige olie.

Arnica plantaardige olie

Als je de werking van de etherische olie wilt versterken, kies dan voor plantaardige Arnica- olie, bekend om zijn ontstekingsremmende en hydraterende eigenschappen.

2. Zorg op natuurlijke wijze voor jezelf!

Niet naar buiten kunnen betekent niet dat je niet goed voor jezelf en je lichaam zorgt! De zon komt terug en daarmee ook het verlangen naar een mooie huid en haar.

Maak een masker voor geweldig haar!

Welke plantaardige oliën?

  • Herstellend en voedend, plantaardige avocado -olie kan gebruikt worden op droog haar.
  • Plantaardige castorolie : een beetje extra, het bevordert de haargroei maar ook de nagels !

Haarverzorging:

  • Masseer één keer per week 1 tot 3 eetlepels avocado-olie in schoon, vochtig haar. Verhit de olie in je handen en masseer vervolgens van de wortels tot de punten. Werk af met de hoofdhuid en verzacht deze goed. Laat het minimaal 1 uur en maximaal een nacht onder een warme handdoek liggen. Spoel af met een milde shampoo.

Neem de tijd om make-up correct te verwijderen

Om make-up te verwijderen, gaat er niets boven plantaardige kokosolie ! Plantaardige kokosolie is zeer effectief, zelfs voor waterproof mascara. In slechts één stap voedt u uw wimpers en verstevigt u uw oogcontour dankzij de antioxiderende werking en het vitaminegehalte . Ook verwijder je make-upresten. Spoel vervolgens af met een waterige oplossing.

Vitaminerijke huid!

Als uw huid strak, uitgedroogd of droog aanvoelt, overweeg dan om er goed voor te zorgen. Zoals we al zeiden in ons blogartikel: “Aromatherapie voor vrouwen”, kunnen muskusroos , cranberry of zelfs argan formidabele bondgenoten zijn voor alle leeftijden en alle huidtypes!

Gezonde glanssynergie:

Met de lente in aantocht hebben wij dé tip voor een gevoede huid en een gegarandeerd gezonde glans! Plantaardige wortelolie rijk aan bèta-caroteen zal uw teint verhelderen, en nog meer in duo met plantaardige abrikozenpitolie (3 druppels van elke plantaardige olie in de hand om te mengen en op het gezicht en lichaam aan te brengen.)
Houd er rekening mee dat als u een droge huid heeft, toch minimaal één keer per dag een crème nodig is. Oliën zijn niet altijd voldoende om volledig te rehydrateren, maar ze helpen wel bij het proces door het epidermale cement te versterken.

3. Behandel je beschadigde handen

Handen wassen is de voorzorgsmaatregel die we momenteel overal horen. Je handen wassen en hydroalcoholische gel gebruiken is essentieel, maar het maakt je handen droog en beschadigd ... Hier is een tip om de handen van je baby zacht en gehydrateerd te vinden!

Shea boter

Karitéboter is uitstekend geschikt voor droge handproblemen . En ja, het bevat enkelvoudig onverzadigde vetzuren (omega 9), iets meer dan de helft verzadigde vetzuren (waaronder vooral stearinezuur, reinigend en in goede affiniteit met de huid en het haar) en tot slot een heleboel onverzeepbare stoffen waarvan bekend is dat ze anti-aging eigenschappen hebben. ontstekingsremmend.

In combinatie met 1 druppel essentiële olie van Rozemarijnverbenone zal een beetje sheaboter in de palm van je hand nog meer wonderen verrichten.

4. Geef je energie een boost

“Hoe minder we doen, hoe minder we willen doen!” » , dit bij iedereen bekende gezegde mag u er niet van weerhouden gemotiveerd te zijn om uw dagen tegemoet te treden. We denken ook aan de zorgverleners die in deze tijd in onze landen veel moed en motivatie moeten tonen.

Essentiële olie van pepermunt

Bekend en erkend om zijn stimulerende eigenschappen , werkt essentiële olie van pepermunt als een mentaal tonicum, het werkt in op uw zenuwstelsel om uw moreel te herstellen en u de nodige boost te geven.

Essentiële olie van grapefruit

In de categorie citrus heeft de essentiële olie van grapefruit onmiskenbare eigenschappen om u te helpen uw goede humeur en uw energie terug te krijgen. De geur creëert een vrolijke sfeer en de stimulerende actieve ingrediënten helpen donkere gedachten te verjagen.

5. Doe yoga!

Leer tijdens deze stressvolle tijd ontspannen en waarom niet thuis yogasessies doen met behulp van mobiele applicaties of video's. Houd er ook rekening mee dat essentiële oliën de yogasessie kunnen begeleiden en zelfs je ademhaling kunnen verbeteren.

Essentiële olie van Ylang-Ylang

Het is mogelijk om uw sessie te starten met deze zeer bloemige etherische olie. “Het zal je herinneren aan vakanties in de zon en levensvreugde brengen.” In de praktijk wordt deze essentiële olie van Ylang-ylang gebruikt om het “ emotionele evenwicht ” te bevorderen.

Wierook etherische olie

“Mystiek en ontspannend, essentiële wierookolie zorgt ervoor dat je in een meditatieve staat verkeert.” We zullen niet vergeten deze olie te mengen met plantaardige Jojoba-olie en niet puur op de huid aan te brengen. (Voorbeeld: 10 ml plantaardige jojoba-olie + 20 druppels wierook).

Echte etherische olie van lavendel

Ontspan aan het einde van de sessie met echte essentiële lavendelolie om jezelf volledig te kalmeren tot de uiteindelijke ontspanning .

6. Ontspan en neem wat tijd voor jezelf in een lekker bad!

Neem wat tijd voor jezelf! Daar hoort ook ontspanning bij en waarom niet, een lekker warm bad met essentiële oliën?

Baden vermindert daarom niet alleen stressreacties om genezing te bevorderen, maar verbetert ook de immuunfunctie en de regulering van de pH-waarde door blootstelling aan hoge temperaturen.

Op dit moment kan het interessant zijn om 10 tot 15 druppels Ravintsara etherische olie toe te voegen aan een groot bad voor volwassenen. Zoals je weet, mengen water en olie niet, dus:

  • Voeg de druppels toe aan een beetje douchegel, badolie of honing (ideaal om te profiteren van de hydraterende en zachte werking van honing).
  • met grof keukenzout of zelfs Himalayazout (om te profiteren van de mineraliserende eigenschappen) of zelfs melk.

Zodra de essentiële olie is verdund, geabsorbeerd of geëmulgeerd, plaatst u alles onder een waterstraal, die de essentiële olie zal microniseren en gelijkmatig in minidruppeltjes zal verspreiden. Als ik in bad stap, vallen al deze minidruppeltjes rechtstreeks in mijn huid en omdat de hitte de poriën verwijdt, is de effectiviteit gegarandeerd.

Niets houdt u tegen om synergieën te realiseren door in totaal niet meer dan 15 druppels te gebruiken. Plezier gegarandeerd, afhankelijk van de stemming van de dag!

7. Start je lente-detoxkuur

In ons blogartikel “ de natuurlijke detoxkuur ” hebben we bij elke seizoenswisseling de voordelen van een detoxkuur voor je lichaam benadrukt. Hoog tijd dus om te starten met deze drieweekse behandeling! Om dit te doen, zijn er verschillende oplossingen voor u beschikbaar:

Essentiële oliën

1 tot 2 druppel(s) Citroenessentie in een theelepel plantaardige olie, op een neutrale ondergrond of op suiker . Idealiter gedurende 3 weken ' s ochtends op een lege maag innemen. Deze behandeling zal echter gecontra-indiceerd zijn bij zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven, mensen die lijden aan lever- of nierinsufficiëntie, evenals bij langdurig medicatiegebruik.

Oléocaps+ 8 Drainage

Een kant-en-klare oplossing? Oléocaps + 8 Drainage : Deze capsules, ontworpen met essentiële oliën van pepermunt , citroen , gember , kardemom , mandarijn en jeneverbes , helpen de ontgiftingsorganen te reinigen en te regenereren.

Probeer tijdens uw behandeling op een meer algemene manier een “Detox”-gemoedstoestand aan te nemen door aandacht te besteden aan uw dieet, uw slaapuren maar ook aan uw gedachten. Wij blijven positief!

DOORGAAN MET LEZEN

Votre routine bien-être avec les huiles essentielles et végétales

Et si on voyait le verre à moitié plein et qu’on profitait de l’hiver pour démarrer une routine bien-être ? Dans cet article, découvrez quelques astuces pour garder la pêche naturellement avec les huiles essentielles et végétales !  Le matin «beauté»  Les week-ends et périodes de vacances sont parfois plus propice à s’offrir le luxe de prendre ce fameux temps pour soi. Cela peut être très utile pour diminuer le sentiment de frustration quotidien et le taux de stress qui peut en découler. Cela se joue parfois à quelques minutes à peine, qui changent tout. Voici quelques idées pour prendre soin de soi naturellement dès le matin.  Faites un bain de bouche à l’huile végétale de Coco ► « L’huile végétale de coco : un produit, 5 possibilités, et une odeur à tomber » ; Brossez vos dents en ajoutant 1 goutte d’Huile Essentielle de Tea-tree, connue pour ses vertus désinfectantes ;  Après la douche, pensez à hydrater votre peau. Pour ce faire, optez pour l’Huile Végétale de votre choix. En cette saison, l’Huile Végétale de Cranberry est idéale car elle permet d’apaiser la peau mais aussi de la tonifier. Elle peut également être une excellente base pour réaliser un sérum coup d’éclat, ou une protection contre les agressions extérieures telles que le froid ou la pollution. Pour en savoir plus sur l’usage des Huiles Végétales, rendez-vous sur l’article détaillé ► « Votre guide pratique des huiles végétales ». Le midi « digestion et forme »  Que vous soyez en télétravail ou au bureau, après l’heure de table il n’est pas rare d’avoir un coup de barre, et/ou, un certain manque de motivation pour affronter le reste de votre journée.  L'Huile essentielle de Menthe poivrée : connue et reconnue pour ses propriétés dynamisantes, l’Huile Essentielle de Menthe poivrée agit en tant que tonique mental et digestif, elle agit sur votre système nerveux pour vous redonner le moral et vous apporter le coup de boost nécessaire. Astuce : après manger, 1 goutte ou 1 perle d’Huile Essentielle de Menthe poivrée sous la langue pour lutter contre un petit coup de mou et procurer une bonne haleine ; L'Huile Essentielle de Pamplemousse : dans la catégorie des agrumes, l’Huile Essentielle de Pamplemousse présente des qualités indéniables pour vous aider à retrouver votre bonne humeur, votre énergie et vous aider à digérer. Son odeur provoque une ambiance joyeuse et ses actifs dynamisants permettent de chasser les idées noires. L’après-midi « mouvement »  On ne le dira jamais assez, faire une activité sportive est primordial pour votre santé. Et si votre salle de sport préférée est fermée en ce moment, pourquoi ne pas faire votre sport à la maison ? Les exercices ne manquent pas et les vidéos en ligne à ce sujet non plus ! Faire de la corde à sauter, du gainage, un jogging ou encore du yoga. Autant d’activités qui ne nécessitent pas forcément beaucoup d’investissement ou de matériel.  Si vous avez un peu exagéré sur vos exercices et que vous souffrez maintenant de crampes ou de problèmes musculaires ? Ayez le réflexe Huiles Essentielles  et végétales pour vous soulager ! L'Huile Essentielle de gaulthérie couchée : c'est l'Huile Essentielle préférée des grands sportifs, elle est idéale en cas de problèmes musculaires ou de crampes. L'huile essentielle de Gaulthérie couchée est composée de plus de 95% de salicylate de méthyle, un principe actif couramment utilisé en pharmacie pour ses effets analgésiques, anti-inflammatoires et antispasmodiques.Voie locale: 3 à 4 gouttes à diluer dans 4 gouttes d’Huile Végétale d’Arnica (3 fois par jour) ; L'Arnica. Si vous désirez renforcer l’effet de l’Huile Essentielle, optez pour l’huile végétale d’Arnica réputée pour ses vertus anti-inflammatoires et hydratantes. Si vous recherchez des solutions toutes faites à base d’Huiles Essentielles pour soulager vos muscles et vos articulations, pensez à notre gamme Aromalgic. Le soir « on décompresse »  Après avoir mangé, il est bientôt l’heure d’aller dormir et rien de tel pour un sommeil serein que d’instaurer des petits rituels du soir … Evidemment, comme vous le savez sans doute les écrans ne sont pas conseillés une heure avant le coucher, il est donc préférable de profiter d’un bon bain, d’un livre ou pourquoi pas d’une petite heure de méditation ?  Voici une synergie simple à réaliser pour favoriser le vide en soi lors de votre séance de méditation. Associez :  5 gouttes d’HE de Camomille Noble ; 5 gouttes d’HE d’Ylang Ylang ; 10 gouttes d’HE de Bois de rose ; 80 gouttes d’huile végétale de Noyaux d’abricot. Massez 3 gouttes de la synergie sur votre voûte plantaire ou votre plexus solaire. Le coucher « on se relaxe »  Il est l’heure d’aller dormir ! 15 minutes avant d’aller au lit, pensez à vaporiser le spray Aromanoctis aux Huiles Essentielles calmantes de Lavande vraie, Petit grain bigarade et Camomille noble.  Si vous avez un diffuseur d’huiles essentielles, il est possible de créer une atmosphère propice à la détente et au sommeil. Pour ce faire, comptez 15 gouttes d’huiles essentielles pour une séance de 30 minutes avec un diffuseur ultrasonique. Les huiles essentielles à privilégier sont celles que l’on préconise pour leur action contre le stress. Optez de préférence pour celles dont l’odeur vous plait, mélangez-les pour diversifier les sphères d’action.  En voici quelques-unes: Mandarine (Citrus reticulata) ; Orange douce (Citrus sinensis) ; Petit grain bigarade (Citrus aurantium ssp amara) ; Lavande vraie (Lavandula angustifolia ssp angustifolia) ; Camomille Noble (Chamaemelum nobile). Vous préférez un mélange d’Huiles Essentielles tout prêt pour votre diffuseur ? Le diffusable « Sommeil » est conçu à base de Petit grain bigarade, Lavandin, Mandarinier, Bergamotier, Lavande vraie, Camomille noble.

Mijn essentiële ochtendrituelen in 7 stappen

Van een ritueel je eerste gebaar van de dag maken is een modieus onderwerp geworden. En niet zonder reden: als ‘late nachten’ gestolen momenten in de stilte van de nacht waarderen, zullen ze zich meer op hun vrijetijdsactiviteiten richten. Terwijl vroege ochtendminuten over het algemeen productiever zullen blijken te zijn. In plaats van jezelf de schuld te geven dat je niet in staat bent al deze taken uit te voeren die je jezelf aan het eind van de dag oplegt, kun je net zo goed een andere techniek proberen en profiteren van de energie die een nieuwe dag oplevert. Als iedereen het ritme moet vinden en testen dat bij hem of haar past, kunnen deze paar suggesties u helpen een pad te vinden. Materiaal: 1 timer om u op de hoogte te houden van de tijd die verstrijkt tijdens deze verschillende taken; Het gebruik van mobiele telefoons is verboden om de verleiding te vermijden om notificaties terloops te lezen; 1 potlood en 1 notitieboekje; Citroenessentie ; Edele Laurier etherische olie ; Tea Tree etherische olie ; Kokosnoot plantaardige olie . 1. Ik drink een glas warm water met citroen Als ik een behandeling zoals Pranadraine doe, die een half uur vóór de maaltijd moet worden ingenomen, dan neem ik het op dat moment in. De ✚ van de essentiële oliën: voor de dagen dat ik geen citroen meer of minder tijd heb? Ik voeg 1 vleugje honing toe waarin ik 1 druppel citroenessence in een glas water of in mijn thee giet. Ik kan het ook de avond ervoor klaarmaken om het in bed te drinken. Ik maak van de gelegenheid gebruik om het stimulerende effect ervan op mijn lichaam te voelen. Vervolgens spray ik mijn gezicht in met de biologische verzachtende of zuiverende lotion van Pranarôm met 3 hydrosolen en de heerlijk verfrissende werking ervan. 2. Ik bepaal mijn prioritaire doelen en breng ze in de praktijk Ingewikkeld om te weten wat we echt willen? Geen paniek ! We nemen het probleem andersom: ik richt me eerst op wat mij stoort in mijn leven, en dan verander ik het in positieve doelstellingen waar ik actie op kan ondernemen: Ik wil afvallen: ik sport meer en let meer op mijn voeding. Daarom neem ik elke ochtend 10 minuten de tijd om te sporten (hardlopen, yoga, indoor cycling, etc.). + 10 minuten om iets gezonds te koken voor de lunch Ik zou graag tijd hebben om te lezen: ik neem 10 minuten de tijd om dit boek te lezen, wat me zo verleidt (maar niet zo veel als Netflix, daarom bewaar ik het voor de ochtend) Ik vind mijn baan niet meer leuk: ik neem elke ochtend 10 minuten de tijd om de droomkwaliteiten van mijn toekomstige baan op te schrijven/onderzoek te doen hoe ik deze kan verwerven/de baan in kwestie te zoeken/de opleidingen te bekijken die ik onlangs heb gevolgd/de mensen die ik zou willen graag ontmoeten enz. Dag na dag zul je zien dat iets nieuws vorm krijgt Kortom, u begrijpt het principe. Het belangrijkste is dat u eenvoudigweg alles opschrijft, zodat u een spoor achterlaat van wat u doet en zo de voltooide taken voltooit. Dat houdt in dat je opstaat en aan tafel gaat zitten, om jezelf in een andere stemming te brengen dan wanneer je in bed ligt. De ✚ van essentiële oliën: Om mij te helpen opstaan, verspreid ik een stimulerende synergie voor mij. Reuksmaken zijn inderdaad heel persoonlijk. Ik kan ook 3 keer achter elkaar diep ademen door een flesje essentiële olie van Noble Laurel. Dit laatste bevordert het zelfvertrouwen. Voor reuktechnieken. 3. Ik mediteer Ik mediteer niet in bed en laat de wekker afgaan, dat telt niet. Daarom voer ik deze taak niet direct uit nadat ik wakker ben geworden, met het risico dat ik in de verleiding kom om weer in slaap te vallen. Aan de andere kant heb ik mijn timer zo ingesteld dat ik me geen zorgen hoef te maken dat ik de tijd uit het oog verlies. Ik gebruik een lamp die meditatie vergemakkelijkt of een boek dat onderwerpen biedt die uitnodigen tot meditatie in plaats van toepassingen die me terugsturen naar mijn mobiele telefoon en zijn tijdrovende verleidingen. De ✚ van essentiële oliën: ik bereid vooraf een beetje synergie van Dr. Baudoux voor om de leegte in jezelf te bevorderen. Ik mix : 5 druppels Edele Kamille Essentiële Olie ; 5 druppels Ylang Ylang etherische olie ; 10 druppels etherische olie van rozenhout ; 80 druppels plantaardige abrikozenpitolie . Ik masseer 3 druppels van de synergie op mijn boog, mijn zonnevlecht en het 3e oog. 4. Ik bevrijd mezelf van mijn stress en angsten Na het mediteren ben ik beter gecentreerd en helderder in het ontdekken van wat mij werkelijk zorgen baart te midden van de stroom van gebruikelijke gedachten, mogelijke ontkenningen en valse angsten die anderen verbergen. Het is tijd voor lijstjes. Ik pak een notitieboekje en schrijf: 3 dingen die mijn dag zullen opfleuren De werkelijk prioritaire stappen die ik in mijn dag moet uitvoeren (en de tijd die ik schat om ze te volbrengen) De feiten die mij bezighouden en de oplossingen die ik heb om hiermee om te gaan (dit kunnen toekomstige doelstellingen zijn die ik moet bereiken) 3 dingen waar ik echt trots op ben. Als ik moeite heb met dit onderdeel, raadpleeg ik een psycholoog of een coach om mij te helpen ✚ Essentiële oliën: veel essentiële oliën hebben verzachtende en kalmerende eigenschappen. 5. Ik was terwijl ik de tijd neem Door uzelf te trakteren op de luxe om deze beroemde tijd voor uzelf te nemen, kunt u het gevoel van dagelijkse frustratie en de stress die daaruit kan voortvloeien aanzienlijk helpen verminderen. Soms duurt het maar een paar minuten, wat alles verandert. Ik maak een mondwater met plantaardige kokosolie . Ik poets mijn tanden en voeg 1 druppel Tea Tree Essentiële Olie toe vanwege de desinfecterende eigenschappen. Na het douchen neem ik de tijd om mijn huid te hydrateren. Ik spray de antirimpellotion met 3 organische hydrosolen vanwege de hydraterende eigenschappen. Dan gebruik ik Jojoba Plantaardige Olie waaraan ik 1 druppel Cistus Essentiële Olie of Immortelle Essentiële Olie toevoeg vanwege hun anti-rimpel eigenschappen (indien nodig). Als ik kinderen heb, maak ik ze op dat tijdstip wakker. Dankzij mijn nieuwe organisatie ben ik veel beter beschikbaar voor deze familiemomenten en minder gestresst. Wat een nieuwe smaak geeft aan deze kostbare ochtendmomenten. 6. Ik ontbijt, bij voorkeur zout, en met mijn gezin Dit is het moment waarop mijn gebruikelijke dag begint. Dus reken ik zorgvuldig uit dat ik tijd heb om alles te doen wat ik eerder had gepland. Als ik een misrekening heb gemaakt, zeg ik niet tegen mezelf dat ik te langzaam was. Ik waardeer liever alles wat ik heb kunnen doen. 7. 's Avonds bevorder ik een goede nachtrust door 15 minuten eerder naar bed te gaan Ik maak gebruik van deze 15 minuten om ook mijn bedtijd te ritueelen door deze tips te volgen ► Slaapstoornissen: slaap beter met essentiële oliën Kleine tip om aan de slag te gaan (voor zelfsabotageprofessionals): Ik kom rechtop te staan. Ik strek mijn arm uit en wijs met mijn vinger voor me voordat ik mijn bovenlichaam draai om zo ver mogelijk naar achteren te gaan zonder mijn benen van de grond te tillen. Mijn hoofd volgt de beweging van mijn arm. Ik visualiseer een maatstaf van de limiet die mijn arm naar achteren kan reiken. Dan keer ik terug naar een staande positie met mijn armen langs mijn lichaam. Ik sluit mijn ogen en stel me voor dat mijn arm nog iets verder gaat, of zelfs helemaal om mijn lichaam heen gaat zonder dat mijn voeten van de grond komen. Vervolgens herhaal ik de oefening vanaf het begin. En ik merk dat ik mijn eerste benchmark gemakkelijk heb overtroffen, alleen al door mijn potentieel te hebben gevisualiseerd. Als je je voorstelt dat je iets kunt bereiken, betekent dit dat je al een groot deel van de reis hebt volbracht. Als het in het begin moeilijk is, herinner ik mezelf eraan dat het maar een paar minuten zijn die het verschil maken, een manier om de controle terug te krijgen als ik het gevoel heb dat het leven me ontglipt. mijn ritueel kan 20 minuten of 2 uur duren, afhankelijk van mijn behoeften en mijn schema. Ik maak een klein raster in 3 kolommen waarin ik de taken opsom die ik moet doen en de tijd die ik heb besloten ze elke ochtend te geven. En ik wijzig de lijst zo vaak als nodig is.